۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
Saturday, April 20, 2024
سال جهش تولید با مشارکت مردم
جستجو
1399/09/28
مقالات منتشر شده دانشگاه تربت‌حیدریه نسبت به سال گذشته 35 درصد رشد یافته است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربت‌حیدریه، دکتر علیرضا صالحان معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربت حیدریه در حاشیه مراسم اختتامیه گرامیداشت هفته پژوهش گفت: قدرت و استقلال واقعی در جهان امروز و تحقق آرمان پیشرفت و توسعه‌ متوازن و پایدار در هر کشور بر پایه نظامی دانایی‌محور استقرار دارد که امر پژوهش و خلق فناوری از اساسی‌ترین الزامات آن به شمار می‌رود.
صالحان با بیان اینکه تولید مقالات یکی از شاخص‌های برون‌دادهای تحقیقات سازمانی تلقی می شود افزود: در دانشگاه تربت‌حیدریه فرایندهای پژوهشی در ابعاد مختلف به صورت شتابان در جریان است و رشد تصاعدی در این حوزه نشان دهنده کارهای تحقیقاتی عمیقی است که برای هر مقاله صورت گرفته است. در طول یک سال گذشته میزان تولید مقالات علمی دانشگاه 35 درصد و میزان اختتام طرح‌های پژوهشی 43 درصد افزایش یافته است که این رشد نشان‌دهنده کارهای تحقیقاتی عمیقی است که برای تولید هرمقاله در دانشگاه صورت گرفته است. لذا در اینجا لازم می‌دانم که از همراهی و یاری موثر اعضای محترم هیات علمی، دانشجویان و سایر جمع‌های مشورتی، اجرایی، تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی قدردانی و سپاسگزاری نمایم.
صالحان افزود: تا کنون در دانشگاه تربت حیدریه 153 طرح پژوهشی از محل پژوهانه اعضای هیات علمی مصوب گردیده است، که 131 طرح منجر به گزارش نهایی و یا اختتام گردیده است. همچنین 36 هسته پژوهشی دانشجویی با حضور 120 دانشجوی فعال پژوهشی تشکیل شده است و هم‌اکنون 22 طرح در حال انجام و 13 طرح با خروجی 10 مقاله و ساخت 3 دستگاه پایان یافته است. 
صالحان در پایان افزود: در دنیای پررقابت امروز، میزان استنادات به مقالات علمی کشورها نشان دهنده مرجعیت، اصالت و محوریت علمی آن‌هاست که با پتانسیل و امکانات موجود در مجموعه دانشگاه تربت‌حیدریه می‌توانیم با خودباوری جایگاه ممتازی داشته باشیم.
تعداد بازدید:
517
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal