۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
Friday, April 19, 2024
سال جهش تولید با مشارکت مردم
جستجو
1399/10/10
کارگاه بصیرتی "گرامیداشت شهدای نهم دی ماه 57 تربت حیدریه و نهم دی ماه 1388، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت" با حضور دکتر ناصری موحد فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگی دانشگاه تربت حیدریه، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، کارگاه بصیرتی "گرامیداشت شهدای نهم دی ماه 1357 تربت حیدریه و حادثه نهم دی ماه 1388، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت" با حضور دکتر ناصری موحد فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه روز سه شنبه 9 دی ماه 1399 در سالن جلسات شهید قاسم سلیمانی دانشگاه تربت حیدریه برگزار گردید.
این کارگاه بصیرتی که به همت امور فرهنگی دانشگاه تربت حیدریه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و بسیج دانشجویی شهید عبدالرسول مروج به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه ریزی و اجرا گردید، همزمان برای علاقمندان در بستر فضای مجازی نیز پوشش داده شد.
 دکتر ناصری موحد فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان تربت حیدریه  در این نشست ابتدا به تبیین منشأ انقلاب اسلامی از زمان بعثت پیامبر اکرم (ص) پرداخت و افزود: تنها هدف هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه به دلیل برپایی حکومت اسلامی بوده است و ما معتقدیم اگر انقلابی در ایران به وقوع پیوسته است به دلیل این بوده اگر مردم مسلمان هستند پس حاکم جامعه هم باید مسلمان باشد.
وی در ادامه ضمن بیان دو رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: حکومت به همراه مردم دو ستون محکم برپایی حکومت اسلامی هستند، اگر ارتباط و همبستگی بین این دو از هم بپاشد حکومت اسلامی نیز از بین خواهد رفت.
فرمانده سپاه تربت حیدریه در ادامه ضمن اشاره به اینکه این انقلاب اسلامی ایران در طول تاریخ از جمله انقلاب های بی نظیر است خاطرنشان کرد: همه چیز گرد ولایت می چرخد و امروز ما اولین ملت اسلامی هستیم که به پای ولایت آن هم ولایت غیر معصوم ایستاده ایم که این خود جای افتخار دارد.
وی در ادامه افزود: ما باید در زمینه ولایت پذیری و ولایت مداری از تاریخ درس و عبرت بگیریم. افتخار ما این است که حضرت امام خمینی(ره) در وصیت نامه خودشان بیان فرمودند: "من با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار دعوت خداوند را لبیک خواهم گفت"، این در حالی است که یازده چهل چراغ ولایت از حضرت امام علی(ع) تا حضرت امام حسن عسکری(ع) همه به شهادت رسیده اند، افتخار ما این است که حضرت امام خمینی(ره) همراه با طول عمر با عز‌ت به دلیل کهولت سن و با مرگ طبیعی از دنیا رفته اند.
دکتر ناصری موحد در پایان با بیان وصیت نامه یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس با این مضمون که «ما که رفتیم با یک زن و یک مادر و سه فرزند قد و نیم قد در خانه اما در آخرت یقه تان را میگیرم اگر ولایت را تنها بگذارید» بیان کرد: سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست و هرکس بگوید این دو از هم جدا است نادانی بیش نیست که نه سیاست و نه دیانت را می شناسد.
تعداد بازدید:
195
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal