۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
Thursday, April 25, 2024
سال جهش تولید با مشارکت مردم
جستجو
1400/10/13
تیزر یک‌سالگی مجله سیاسی، اجتماعی و هنری فانوس
🎞️ تدوین: تیم رادیو اینترنتی آوا و نشریه فانوس
🎙️ گوینده: الناز محمد‌زاده
🔸رویدادهای فرهنگی دانشگاه تربت‌حیدریه
@farhangithu
🔹دانشگاه دولتی تربت‌حیدریه
🔹انجمن اسلامی دانشجویان مستقل
@mostaghel_thu
درد همیشه برای بشریت عامل ابداع، انگیزه و تقلا و راه‌جویی بوده، شاید اگر انسان گذشته از اندوه نادانی و خاطره محدود هرگز نمی‌رنجید نگارش و کتابت را انتخاب نمی‌کرد، کم‌ کم این نوشتن شریان مسیری شد تا احساسات از راه‌آبِ قلم جریان پیدا کنند و به شکل نوشتار یا ترسیم روی کاغذ به منظر درآیند؛ اندیشه‌های انسان برای دیده‌شدن و آفرینش احتیاج به نگارش دارند؛ نیازی که اگر به درستی با هم‌فکران و هم‌اندیشان به طور شایسته محقق شود، تاثیر بسیار زیادی بر جامعه می‌گذارد.
نگارش مقالات و نشریه‌ها در عصر امروز شریان یک تفکر نو، روشن‌فکری، آگاه‌سازی و علم‌افزونی شده که علی‌رغم تاثیر در عصر حاضر برای آیندگان هم غنیمتی جاودانه خواهد‌بود.
نشریه فانوس مانند چراغ راهی است که ما هم‌فکران عصر خویش را گرد‌هم آورده، تا با اندیشه‌هایی از نسل جوانی به قلم باور بر آگاه‌سازی جامعه کمک کرده و مبدع بینش نو و طرحی نو در جامعه باشیم.
در حوالی این تاریخ بود که ناگهان غم‌ سنگینی در دلهایمان نشست، چه توصیفی زیبایست شیشه عطری اگر بشکند بوی آن تمام عالم را فرا می‌گیرد، شهادت سردار دلها قلبهایمان را رنجاند و این غم عظیم عامل آن شد که مسیرمان را استوار و هدفمند طی کنیم، اکنون که در این تاریخ از دی‌ماه این نور و روشنی به یک‌سالگی خود رسیده جای آن است که ابتدای هر سالگرد برای فانوس یادی از این شهید گران‌قدر کنیم، در این یک‌سالی که بر ما گذشت علاوه بر رشد و نمودی که این نشریه برای ما به ارمغان آورد، موجبات آن شد تا ما نیز به جهان بصیرت تازه‌ای پیدا کنیم و انسان عاقل درون‌مان را ارتقا و بصیرت ببخشیم.
در نخستین سالگرد مجله سیاسی، اجتماعی و هنری فانوس، از تمام کسانی‌که در کنار ما بودند تشکر کنیم و امیدواریم این اثر از ما تا ابد به یادگار بماند.

محدثه علیمحمدی/ مهندسی طبیعت 99
 
تعداد بازدید:
214
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal