۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
Tuesday, April 16, 2024
سال 1402 مهار تورم و رشد تولید
جستجو
18
دي
1399
افتتاح دفتر اختصاصی کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت به عنوان ویترین خودکارآمدی و کارآفرینی در دانشگاه تربت حیدریه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربت حیدریه

عبور از نسل سوم دانشگاه و ورود به جایگاه دانشگاه کارآفرینی، موقعیتی است که امروزه اکثر دانشگاه های تراز اول دنیا به دنبال آن هستند. این مهم با دستیابی به پژوهش بنیادین و تشویق جامعه دانشگاهی و همچنین اعتماد سازی صنایع مختلف جامعه بیرونی قابل حصول است.

دفتر کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه تربت حیدریه، سالهاست که در اکوسیستم کارآفرینی و صنعتی تربت حیدریه، توانسته با جلب اعتماد و جذب توان بومی در توانمندی تبدیل دانشگاه به یک مرکز در حال عبور به نسل سوم گام بردارد. در ابتدای سال 1399، با انتصاب اولین رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه تربت حیدریه در کنار کارشناس توانمند این گروه، گرایش کارآفرینانه با شتاب بالاتری به حرکت خود ادامه داد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربت حیدریه و به نقل از دکتر مسعود گوهری منش، رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت، راه اندازی کلینیک صنعت در منطقه، برنامه های راهبردی کارآموزی و کارورزی دانشجویان، پایش اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، تسهیلگری در پروژه های فناورانه دانشگاه با صنعت، ارتباط سازی دانشگاهیان با جامعه بیرونی و توانمندسازی و ایجاد روحیه خودکارآمدی و کارآفرینی از اصلی ترین وظایف این مجموعه مهم و کلیدی در دانشگاه است. از همین رو، با حمایت های ویژه ریاست محترم دانشگاه و پیگیری های هیئت رئیسه محترم و زحمات اداره طرح های عمرانی دانشگاه، دفتر اختصاصی این گروه روز دوشنبه 15 دیماه 99 با حضور دکتر فتحی رییس دانشگاه تربت حیدریه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر صافدل سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر گل محمدی معاون اداری و مالی دانشگاه، دکتر صالحان معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه، دکتر حصاری رییس اداره عمرانی دانشگاه، دکتر گوهری منش رییس دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه و جمعی از کارکنان دانشگاه افتتاح گردید.

دکتر فتحی ریاست دانشگاه تربت حیدریه ضمن افتتاح دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه عنوان نمود: دفتر ارتباط با صنعت در دانشگاه می تواند پاسخگوی نیازهای پژوهشی صنعتگران شهرستان و استان باشد و با حضور و همکاری استادان دانشگاه، قدمی در جهت رفع مشکلات موجود بر سر راه صنعت در زمینه های مختلف برداشته می شود و شاهد رونق و شکوفایی بیشتر صنعت شهرستان تربت حیدریه خواهیم بود.

 در ادامه دکتر فتحی، ضمن تشکر از آقای مهندس انوری، کارشناس ارشد این گروه و قدردانی از زحمات دکتر گوهری منش در این مدت کوتاه، با مهم شمردن موضوع کارآفرینی، امیدواری خود را نسبت به ارتباط هرچه بیشتر فضای دانشگاه با جامعه بیرونی ابراز نمودند. گفتنی است این دفتر با ارائه وبینارهای کارآفرینی به صورت هفتگی، ارتباط موثری را در بین جامعه دانشگاهی و صنعتی منطقه به وجود آورده و امید است با توسعه این جریان، دانشگاهیان را با وجود دور بوردن فیزیکی از محیط دانشکاه نسبت به کارآفرینی و ارتباط با صنعت ترغیب نماید.

 

 


  • عکس_0

تعداد بازدید:
1064
نویسنده:
روابط عمومی
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
سایر خبرها
Powered by DorsaPortal