۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
Friday, March 29, 2024
سال 1402 مهار تورم و رشد تولید
جستجو
23
دي
1399
نشست مشترک دکتر محسن زنگنه نماینده مردم شریف تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به همراه حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی علیزاده رئیس هیات امنا بنیاد خیرین حامی دانشگاه تربت حیدریه با دکتر غلامی وزیر محترم علوم

نشست مشترک دکتر محسن زنگنه نماینده مردم شریف تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به همراه حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی علیزاده رئیس هیات امنا بنیاد خیرین حامی دانشگاه تربت حیدریه با دکتر غلامی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری در راستای حفظ جایگاه دانشگاه تربت حیدریه ساعت16:15 روز دوشنبه 22 دی 1399 در محل دفتر دکتر غلامی وزیر علوم ،تحقیات و فناوری برگزار شد.

این جلسه پیرو مصوبات یازدهمین جلسه هیات امنا بنیاد خیرین حامی دانشگاه تربت حیدریه برگزار شد و حجت السلام و المسلمین علیزاده در حمایت از نقش خیرین در شکل گیری و توسعه زیرساخت های دانشگاه تربت حیدریه و حفظ جایگاه و جامعیت دانشگاه تربت حیدریه صحبت کردند که مورد تایید وزیر محترم علوم قرار گرفت .

متن نامه ریاست محترم بنیاد خیرین حامی دانشگاه تربت حیدریه به جناب آقای دکتر غلامی وزیر محترم علوم
 

15/10/1399

بسم الله الرحمن الرحیم

یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ قال الله العطیم :

 

 

وزیر محترم،  علوم تحقیقات و فناوری دام عزه العالی

سلام علیکم

وزارت علوم،  تحقیقات و فناوری به استناد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی ( مصوب جلسه 776 مورخ

 18 /12 /94 پیوست 1 )اقدام به اجرای طرح آمایش آموزش عالی در سطح کشور با اولویت ساماندهی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی نموده است.

در گام اول اجرای این طرح در سال 95 دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در 10 منطقه قرار گرفتند

.(دانشگاه های خراسان رضوی در منطقه 9 قرار گرفتند)

در گام دوم برای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در حال توسعه،  مأموریت محوری تعریف شده به طوری که این دانشگاه‌ها امکان توسعه در همه رشته‌های تحصیلی را نداشته باشند و فقط در حوزه ماموریت تعریف شده بتوانند رشد و توسعه پیدا کنند. هرچند این موضوع با اعتراض این دانشگاه‌­­ها مواجه شد لیکن وزارت عتف در این خصوص تصمیم‌گیری نمود و ماموریت محوری دانشگاه تربت حیدریه نیز کشاورزی و فنی مهندسی تعیین و ابلاغ شد.

در گام سوم این طرح وزارت علوم به منظور ساماندهی واحدهای آموزش عالی درصدد تجمیع و ادغام آنهاست لیکن طبق آنچه در راهنمای پیاده سازی ساماندهی توسط خود وزارت عتف تعریف شده است، منظور از تجمیع این است که دانشگاه‌­های کم برخوردار و در حال توسعه با قرار گرفتن در ذیل دانشگاه مادر استان امکان رشد و توسعه آنها بیشتر فراهم شود ضمن اینکه استفاده از امکانات مشترک سبب هم افزایی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود لیگن آنچه برای ساماندهی واحدهای دانشگاهی مستقر در جنوب استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده از تجمیع دانشگاه تربت حیدریه با مجتمع آموزش عالی گناباد، مرکز آموزش عالی کاشمر و مرکز آموزش عالی تربت جام و تعیین یکی از این واحدها به عنوان مرکز این پردیس دانشگاهی برای تحت پوشش قرار دادن سایر واحد هاست.

در این رابطه لطفاً به مطالب ذیل توجه فرمایید:

مطلب اول

دانشگاه تربت حیدریه دانشگاهی است که از ابتدای تاسیس آن با کمک خیرین و اهالی تربت حیدریه تاسیس و بعد از آن توسعه یافته به حدی که در حال حاضر دارای20 هکتار مترمربع مساحت و مقدار 23000 متر مربع زیر بنا و 100هکتار زمین کشاورزی در سه راهی فیض آباد و گناباد، حاشیه جاده اصلی و 5 هکتار زمین در جلگه رخ که این 5 هکتار در حال حاضر جوکاری شده است.

دانشگاه واجد سالن های کنفرانس، آزمایشگاه، نمازخانه، سالن ورزشی، سلف­سرویس و سایر اماکن لازم دانشگاهی می باشد که کثیری از آنها به همت خیرین اهدا و احداث شده است.

مطلب دوم

اجرای طرح فوق الذکر به دلایل زیر به مصلحت نمی باشد:

اولاً دانشگاه‌تربت که تقریباً به شرح فوق به همت خیرین و مردم دانش دوست تربت حیدریه احداث شده است ادغام آن در سایر مراکز علمی به‌شدت خلاف انتظار و اجرای آن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری موجب به مسائل غیر مترقبه می باشد همان طوری که در شورای تامین شهرستان تصویب نموده از نظر امنیتی فعلاً به مصلحت منطقه نیست.

ثانیاً به دلیل فاصله زیاد مسافتی بین این واحدهای آموزش عالی، تجمیع این واحد هابه نظر نمی رسد سبب ارتقای کیفی آنها از طریق هم افزایی و استفاده از امکانات مشترک یکدیگر و صرفه جویی در هزینه ها شود.

ثالثا با توجه به رقابت های بین شهری و اختلافات فرهنگی و اثرگذاری این واحدهای دانشگاهی در شهر خود سبب بروز اختلافات شدید و ایجاد التهاب فراوان در سطح جامعه از نظر تعیین مرکزیت یکی از این واحدها شده است

مطلب سوم

اولا با توجه به توضیحات فوق تقاضا دارد اجرای این بخش از طرح ساماندهی در این برهه حساس زمانی که مردم از نظر اقتصادی و اجتماعی تحت فشار های شدید هستند حداقل در جنوب خراسان رضوی متوقف شود.

ثانیا در صورت اصراربر اجرای آن از سوی وزارت عتف، با توجه به مزیت­ها و توانمندی هایدانشگاه تربت حیدریه(در بین واحدهای دانشگاهی فوق الذکر ( کاشمر،گناباد،و تربت جام) فقط شهرستان تربت حیدریه از دانشگاه برخوردار است و در سایر شهرها مجتمع یا مراکز آموزش عالی قرار دارد)و نیز مزیت ها و استعدادهای شهرستان تربت حیدریه از جنبه‌های مختلف از جمله نزدیکی به مرکز استان، دسترسی به حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و فرودگاهی، برخورداری از بالاترین جمعیت انسانی و دانش آموزی در بین شهرهای مذکور، وجود پژوهشکده زعفران در ذیل دانشگاه تربت حیدریه و ... به این دانشگاه نقش مرکزیت در تحت پوشش قرار دادن سایر واحدهای آموزش عالی مذکور اعطا شود. با تقدیم احترامات فائقه

عباسعلی علیزاده                        

رئیس هیئت امنای بنیاد خیرین حامی دانشگاه تربت حیدریه

رئیس شعبه 29 دیوان عالی کشور         

رونوشت: امام جمعه محترم شهرستان تربت حیدریه

رونوشت: دکتر محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی

رونوشت: معاونت محترم استاندار و فرماندار شهرستان تربت حیدریه

رونوشت: ریاست محترم دانشگاه تربت حیدریه



    تعداد بازدید:
    1207
    نویسنده:
    روابط عمومی
    امتیازدهی
    میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    سایر خبرها
    Powered by DorsaPortal