۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
Tuesday, April 16, 2024
سال 1402 مهار تورم و رشد تولید
جستجو
5
بهمن
1399
جلسه کانون بسیج اساتید دانشگاه های شهرستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربت حیدریه

جلسه کانون بسیج اساتید دانشگاه های شهرستان تربت حیدریه روز شنبه 4 بهمن ماه 1399 با حضور جناب سرهنگ ناصری موحد فرمانده محترم سپاه شهرستان، جناب حجت الاسلام صافدل سرپرست محترم دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر فتحی ریاست محترم دانشگاه، دکتر عظیمی راد معاون محترم دانشجویی و فرهنگی و رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه های شهرستان و اساتید بسیجی و مسئول بسیج دانشجویی شهرستان در دانشگاه تربت حیدریه برگزار گردید.

در ابتدا جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر صافدل با سخنی از حضرت امام خمینی (ره) در رابطه با حضور در مسیر حق و یاری حق جلسه را آغاز نمود. ایشان به سخنی از امام (ره) اشاره نمود: امام خمینی (ره) فرمودند: ما تکلیف داریم در مقابل ظلم باستیم. طبق بیانات حضرت امام، نگاه ما باید تکلیف محورانه باشد، در رابطه با موضوعاتی که ضد فرهنگ و انقلاب است و کانون بسیج اساتید اتاق فکری است که در مسیر مقابله با این موضوعات قدم برمی دارد.

ایشان روایتی از حضرت امیرالمؤمنین بیان نمود که فرمودند: خداوند رحمت کند کسیکه چون حقی را ببیند یاریش کند و اگر ستمی را دید از آن جلوگیری کند و حق را در برابر ستمگر یاری رساند که نتیجه آن می شود نگاه تکلیف محورانه به سمت یاری حق، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم و امیدوارم روزبه روز محکم تر و قوی تر و با ساختار زیبا و تشکیلات بهتر انشاالله بتوانیم مدیریت کنیم و خدمتگزار دفاع از حق و یاری از مظلوم باشیم.

سپس دکتر عظیمی راد معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تربت حیدریه و رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه های شهرستان ضمن سپاس از حاضرین در جلسه از حضور جناب حجت الاسلام دکتر صافدل و جناب آقای گنابادی مسئول دفتر بسیج دانشجویی تقدیر نمود و گزارشی از عملکرد کانون بسیج اساتید ارائه داد.

در ادامه دکتر فتحی رئیس دانشگاه تربت حیدریه ضمن تشکر از حضور مدعوین در جلسه عنوان نمود: کانون بسیج اساتید دانشگاه تربت حیدریه از سابقه طولانی در استان برخوردار است و با حضور جناب آقای دکتر عظیمی راد، جان تازه ای به کانون بسیج اساتید شهرستان بخشیده شد و به ایشان به جهت پذیرش این مسئولیت مهم تبریک می گویم.

دکتر فتحی افزود: جا دارد در کانون بسیج اساتید شهرستان موضوعاتی از قبیل بیانیه گام دوم انقلاب و کرسی های آزاداندیشی در دستور کار اصلی قرار بگیرد. این کانون متعلق به تمام دانشگاهیان شهرستان است و از ظرفیت های بسیار خوب و افراد توانمندی برخوردار است و امیدوارم بیش از پیش کانون بسیج اساتید در شهرستان بدرخشد.

در ادامه فرمانده محترم سپاه شهرستان جناب سرهنگ ناصری موحد عنوان نمود: سه بسیج در سطح دانشگاه های ما در حال فعالیت است، بسیج اساتید، بسیج کارکنان و بسیج دانشجویی که از فعالیت های آنها تشکر می کنم.

ایشان افزود: همه ما معترف هستیم که انقلاب اسلامی ایران، بزرگ ترین و عمیق ترین انقلاب ارزشی و فکری است که در عصر حاضر اتفاق افتاده و زمین تا آسمان با انقلاب های معاصر فرق دارد و خصوصیات منحصر بفردی دارد، هم در پیدایش، هم در کیفیت و هم در انگیزه انقلاب

فرمانده سپاه شهرستان تربت حیدریه عنوان نمود: چه زیبا معمار و بنیانگذار انقلاب فرمود: انقلاب اسلامی ایران بزرگ ترین معجزه قرن است. امروز 85 درصد اطلاعاتی که در فضای مجازی نشر دارد توسط چهار غول خبری دنیا اتفاق می افتد و فقط یک قشر فرهیخته می تواند در مقابل یاوه گویی ها بایستد که این از بسیج اساتید برمی آید. جاهایی که نیاز به روشنگری و بصیرت افزایی داریم باید قشر دانشگاهی ما حضور داشته باشد.

دکتر ناصری موحد در پایان اشاره نمود: ما باید جذب حداکثری که زیبنده انقلاب است داشته باشیم. باید بسیج اساتید و قشر فرهیخته در این عرصه بیاید و کمک کند.

جلسه با ذکر صلواتی بر محمد و آل محمد (ص) خاتمه یافت.


  • عکس_0
  • عکس_1
  • عکس_2

تعداد بازدید:
1372
نویسنده:
روابط عمومی
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
سایر خبرها
Powered by DorsaPortal