۱۳۹۹ شنبه ۱۶ فروردين
Saturday, April 4, 2020
سال 1398، سال رونق تولید
جستجو
28
اسفند
1398
شیوه نامه برگزاری کلاس های مجازی دانشگاه تربت حیدریه
احتراما به استحضار می رساند، پیروی اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در خصوص تعطیلی کلاس‌ های آموزشی در دانشگاه‌ ها و مراکز آموزش عالی کشور در راستای مقابله با گسترش ویروس کرونا و نیز ابلاغیه مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر تداوم فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها، با تصویب هیات رئیسه محترم دانشگاه تربت حیدریه، کلاس های آموزشی تا اطلاع ثانوی به صورت حضوری برگزار نخواهد شد و مقرر گردید در مورد دروسی که امکان ارائه آنها به صورت مجازی فراهم است، اساتید نسبت به برگزاری و ارائه مطالب درسی اقدام نمایند. لذا موارد ذیل خاطر نشان می گردد:
1- برگزاری و ارائه کلاس های مجازی در سه قالب زیر در دانشگاه تربت حیدریه فراهم شده است:
  • آفلاین از طریق سامانه مودل
  • آفلاین از طریق فیلم های آموزشی آپلود شده
  • آنلاین از طریق سامانه استادیار
در این رابطه موارد ذیل قابل توجه می باشد:
  • تمامی آموزش های لازم جهت نحوه ی استفاده از سامانه های مودل، استادیار و نمایاد به صورت کامل (همراه با توضیحات و فیلم آموزشی) در سایت دانشگاه به آدرس زیر در دسترس اساتید و دانشجویان گرامی قرار گرفته است: http://torbath.ac.ir/page-amoozesh/fa/3/form/pId1030
  • با توجه به امکان تمدید تعطیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، کلیه اساتید محترم هیات علمی و اساتید محترم مدعو می بایست در اسرع وقت و با استفاده از یکی از طرق اعلام شده نسبت به برگزاری و ارائه دروس خود اقدام نمایند. و لذا مستدعی است نسبت به تعیین بخش‌ های مربوطه از کتاب مرجع درسی، ارایه تمرین‌ های درسی و پیگیری مستمر پیشرفت آموزشی دانشجویان اهتمام داشته باشند.
  • ارائه کلاس مجازی/ بارگذاری مطالب درسی و ... در طرق آموزشی فوق الذکر به منزله تشکیل کلاس درسی تلقی خواهد شد. و پس از بررسی کمی و کیفی و تایید مدیریت امور آموزشی دانشگاه، مدیریت نظارت و ارزیابی دانشگاه و گروه های آموزشی مرتبط قابلیت پرداخت به عنوان حق التدریس خواهد داشت. لذا از کلیه اساتید محترم تقاضا می شود در برگزاری، ارائه مطالب درسی و نیز کیفیت مطالب ارائه شده اهتمام ویژه داشته باشند.
  • زمان برگزاری تمامی کلاس های آنلاین آموزشی (سامانه استادیار) از طریق کانال امور کلاس ها اطلاع رسانی خواهد شد. با توجه به اینکه مطالب ارائه شده در سامانه مودل بصورت آفلاین می باشد، وظیفه پیگیری مطالب ارائه شده در آنها به صورت روزانه، به عهده دانشجویان گرامی خواهد بود.
  • با توجه به تداوم تعطیلی دانشگاه ها و لزوم برگزاری کلاس های آموزشی، تا زمان آغاز کلاس های حضوری، پیگیری مطالب آموزشی و حضور در کلاس‌های مجازی به عهده دانشجو می باشد. بدیهی است هرگونه کوتاهی در این امر و عواقب آموزشی آن بر عهده دانشجویان خواهد بود.

2- ارایه محتوای آموزشی شامل یک یا تعدادی از موارد زیر باشد:
  • ویدیو‌های آموزشی
  • اسلاید‌های درسی (ترجیحا به همراه صوت توضیحات)
  • جزوات و یادداشت‌های درسی (ترجیحا به همراه صوت توضیحات)

3- دانشجویانی که در ترم جاری از دروس گروه معارف انتخاب واحد نموده اند می بایست مطابق دستورالعمل ارسال شده به دانشگاه ها از تاریخ 11 اسفندماه 98 لغایت 15 فرودین‌ماه 99 با ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان ec.nahad.ir و انتخاب گزینه "دوره ویژه تعطیلات اضطراری دانشگاه" درس مجازی را به شکل زیر بگذرانند:
  • پس از ثبت‌نام/ورود به سامانه، ابتدا اسم درس معارف را انتخاب نمایید.
  • جهت جبرانِ هر جلسه کلاس حضوری لغو شده، بایستی حداقل 2 جلسه از درس آموزش مجازی را بگذرانید.
  • مثلا دانشجویی که کلاس ( اندیشه اسلامی 1) او، سه جلسه تعطیل شده، از بین دروس پیشنهاد شده باید درس مجازی انتخاب کند که حداقل 6 جلسه آموزشی داشته باشد، یا دو درس مجازی انتخاب کند که مجموع جلسات آنها بیش از 6 جلسه باشد.
  • در صورت گذراندن جلسات اضافه، نمره دریافتی شما نیز افزایش خواهد یافت.
  • حتما هر درس مجازی انتخاب شده را به اتمام رسانده و گواهی نامه آن را پرینت بگیرید.

4- اطلاع رسانی برنامه کلاس های آموزشی دانشگاه تربت حیدریه که به صورت آنلاین و توسط سامانه استادیار برگزار خواهد شد به صورت زیر می باشد:
  • برنامه کلاسی هر روز، نهایتا تا ساعت 21 روز قبل از طریق کانال امور کلاس ها اطلاع رسانی می گردد.
  • لینک ورود به کلاس، دوساعت قبل از شروع کلاس از طریق کانال امور کلاس ها در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.
  • جهت سهولت در دسترسی دانشجویان گرامی، امکان جستجو از طریق نام گروه آموزشی و نام استاد درس فراهم می گردد.

5- در صورتی که اساتید گرامی جهت تهیه مطالب درسی و کمک درسی خود نیازمند به تهیه فیلم می باشند و امکانات متناظر و فضای فیزیکی مناسب را در اختیار ندارند، می توانند از طریق هماهنگی با مسئول روابط عمومی دانشگاه جناب آقای مهندس علی پور، از امکانات فراهم شده در دانشگاه استفاده نمایند. شایان ذکر است:
  •  امکان استفاده از تجهیزات و فضای دانشگاه، در بازه قبل از تعطیلات نوروزی، حداکثر تا روز 5شنبه مورخ 29 اسفند ماه میسر می باشد.
  •  جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن 09151300507 تماس حاصل فرمایید.

6- با توجه به برگزاری کلاس ها به صورت مجازی، امکان برگزاری و بارگذاری مطالب در تعطیلات نوروزی میسر می باشد. لذا از اساتید و دانشجویان گرامی تقاضا می شود با توجه به محدود بودن زمان پیش رو، از این فرصت، حداکثر استفاده ممکن برده شود.

7- در صورت هرگونه تغییر در تقویم آموزشی و نیز اطلاعیه های احتمالی دانشگاه و یا وزارت عتف، اطلاع رسانی از طریق سایت دانشگاه و کانال اداره امور کلاس ها انجام خواهد گرفت.

8- این شیوه نامه در جلسه شورای آموزشی دانشگاه مورخ 26 اسفندماه 1398 تهیه و به تصویب رسیده است.


    تعداد بازدید:
    1376
    نویسنده:
    روابط عمومی دانشگاه تربت حیدریه
    امتیازدهی
    میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:3
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
     
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    سایر خبرها
    Powered by DorsaPortal