دانشگاه تربت حیدریه
۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
11
مرداد
1400
نخستین گردهمایی دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تربت حیدریه در حسینیه مقام معظم رهبری، بیت امام جمعه برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربت حیدریه
در آستانه پنجم مرداد ماه سالروز تشکیل اولین نمازجمعه کشور؛ نخستین گردهمایی دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تربت حیدریه در حسینیه مقام معظم رهبری، بیت امام جمعه برگزار گردید.
جابر حجتی، رئیس گروه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و نماینده شورای امر به معروف دانشگاه تربت حیدریه در این گردهمایی ضمن ارائه گزارش برنامه های مرتبط با این شورا در دانشگاه، از برنامه های پیش رو در جهت اهداف شورای مذکور مواردی را بیان کرد.
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی امام جمعه تربت حیدریه و رئیس شوراهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان به عنوان سخنران مراسم اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی و بر همه مردم واجب است تا به وجوب کافی به آن عمل کنند تا معروف در جامعه عمل و منکر نیز زدوده شود.
وی تصریح کرد: گاهی تذکر گناه به گناهکار، گناه را در جامعه کم می کند و اگر از مرحله تذکر فراتر رفت باید برخورد شود، اما این برخورد همگانی نیست و هرج و مرج می شود، لذا گروه یا تشکیلاتی برای این فریضه الهی باید باشد و افرادی برای انجام آن انتخاب شوند.
عصمتی گفت: قاعده آن است که وزارت امر به معروف تشکیل شود اما اکنون ستادی با اختیارات و وظایف خاصی تعریف شده و مسوولان باید از آن دفاع کنند.
امام جمعه تربت حیدریه بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر اساس فرمان الهی تشکیل شده و این ستاد یقیناً شاخه ها و سلسله مراتب مختلفی دارد که از مرکز در تهران و استانها تا شهرستانها و بخش ها وظایف برای اعضا مشخص شده است.
وی بیان داشت: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و سازمانها وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده دارند و هر کدام دبیری دارند که بابد به تناسب کار خود را انجام دهند.
عصمتی خطاب به آمرین به معروف گفت: آنان که در ستاد یا شوراهای امر به معروف مسؤولیتی دارند، بدانند که نه طرف مقابل ما فرعون است و نه ما حضرت موسی هستیم، طرف مقابل ما شیعه ای که ممکن است چند تا تخلف هم دارد لذا باید از کار بد و یا تخلف او تبری بجوییم و با لحنی زیبا امر به معروف و نهی از منکر کرد.
امام جمعه تربت حیدریه بیان کرد: تذکر برادرانه همان نصیحت در خلوت است چرا که آبروی مؤمن مانند خون مؤمن است و نمی شود خون مردم را ریخت، لذا تذکرات را طوری باید بدهیم که ابتدا برای خود فرد مشخص شود و اگر تاثیری نداشت به مراحل بعدی و علنی تر تذکر داد.
عصمتی با بیان اینکه همه مسئولان باید از آمران به معروف حمایت کنند، گفت: تا می توان کار را به مراحل قانونی نکشیم و در همان مراحل اول وظایف را متذکر شویم و از طرفی کارمند و مسئولی هم که وظیفه شناس است را به هر طریقی که ممکن است تشویق کنیم و این باعث می شود مردم بیشتر به ارزشها روی بیاورند.
وی افزود: منکر برخی نواقص در ادارات و دستگاهها نیستیم، گاهی کج روی و تخلف هم ممکن است بشود که با تذکر به آنها، می توانند در مسوولیت خود درست انجام وظیفه کنند.
عصمتی گفت: امروز رعایت شیوه نامه های بهداشتی به خصوص در مراسمات و مناسبت ها مصداق کامل امر به معروف است و هرکس رعایت نکند به مثابه یک کار منکری است که انجام می دهد.
امام جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: وظیفه عقلی و شرعی هر انسانی است که تمام شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کند، لذا کار باید عاقلانه و منطقی باشد و در مراسمات غدیر و محرم هم رعایت شود.
وی افزود: اگر شرایط شهرستان به سمت تضعیف این ویروس منحوس باشد مشکل چندانی نداریم در غیر این صورت همگان باید رعایت کنند و هرکس رعایت نکند منکر انجام داده است.
دانشگاه تربت حیدریه نیز جزو شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تربت حیدریه می باشد.
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_shown_block93
تعداد بازدید:
414
نویسنده:
روابط عمومی
Powered by DorsaPortal