دانشگاه تربت حیدریه
۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۵ مهر
23
مهر
1403
نشست تخصصی و تبادل نظر جمعی از مخترعین، اساتید و زعفرانکاران در حوزه مکانیزاسیون برداشت و جداسازی اجزای گل زعفران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربت‌حیدریه
نشست تخصصی و تبادل نظر جمعی از مخترعین، اساتید و زعفرانکاران در حوزه مکانیزاسیون برداشت و جداسازی اجزای گل زعفران روز دوشنبه 23 مهر 1403 در دانشگاه تربت حیدریه برگزار شد.
باتوجه به اینکه، یکی از مهمترین مشکلات زعفرانکاران نبود دستگاه‌ مطلوب جداسازی اجزای گل زعفران (گل پاکن) بوده و این موضوع دغدغه اصلی کشاورزان و فرآوری کنندگان این محصول استراتژیک می باشد، دومین جلسه هم‌اندیشی «ساخت و توسعه دستگاه گل پاکن» روز دوشنبه (23 مهر 1403) به همت دانشگاه تربت‌حیدریه با حضور تعدادی از مخترعین و فعالان حوزه‌ی صنعت، اساتید دانشگاه تربت‌حیدریه و کشاورزان پیشرو برگزار شد. در این جلسه نیازهای کشاورزان و فرآوری‌کنندگان مطرح و مقرر شد، قرارداد و فرمت مشخصی به مدیریت پژوهشکده زعفران دانشگاه تربت‌حیدریه تهیه شود که براساس آن کلیه مخترعین و فناورانی که سابقه فعالیت در زمینه ساخت دستگاه گل پاکن داشته‌اند، با راهنمایی و نظارت اساتید دانشگاه تربت‌حیدریه ساخت این دستگاه را به اتمام برسانند. همچنین در زمینه برداشت مکانیزه گل زعفران، تعدادی از مخترعین، کلیات کارکرد دستگاه هایی را که ساخته و یا در حال ساخت دارند، بیان نموده و نسبت به بهبود آنها از پژوهشکده زعفران در قالب طرح پژوهشی خواستار کمک فنی پژوهشگران شدند.
مقرر گردید پژوهشکده زعفران جلساتی را با کشاورزان در مناطق مختلف برگزار نماید تا درخصوص نحوه صحیح برداشت و انتقال گل برای پاک کردن آموزشهای مناسب به زعفرانکاران داده شود.
 
 
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_shown_block93
تعداد بازدید:
86
نویسنده:
روابط عمومی
Powered by DorsaPortal