۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
Monday, May 20, 2024
سال 1402 مهار تورم و رشد تولید
جستجو
22
ارديبهشت
1403
آیین اختتامیه دومین جشنواره تولیدات برتر روابط عمومی‌های منطقه 9 کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربت‌حیدریه، روز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 دومین جشنواره تولیدات برتر روابط عمومی‌های منطقه 9 کشور به میزبانی دانشگاه تربت‌حیدریه و با حضور دکتر شمسی‌پور مدیر کل حوزه وزارتی وزارت علوم، دکتر آزاد معاون روابط عمومی وزارت علوم، دکتر خاشعی، رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه، مهندس کی‌پور معاون استاندار و فرماندار تربت‌حیدریه، رستمیان رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت عتف، زرین کفش، رئیس اداره تشریفات وزارت عتف، مدیران و کارشناسان روابط عمومی دانشگاه های منطقه 9 کشور و برخی از روسای دانشگاه های منطقه 9 کشور برگزار گردید.

اتفاقات امروز دانشگاه‌های دنیا مصداق کامل جهاد تبیین است.

شمسی‌پور، مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اختتامیه دومین جشنواره تولیدات برتر روابط‌ عمومی‌های دانشگاه‌های منطقه 9 کشورعنوان نمود: اتفاقات امروز دانشگاه‌های دنیا در حقیقت فروریختن ادعای دروغین و پوشالی غربی‌ها بود و نباید این مسایل مهم را رها کنیم و جهاد تبیین که مورد تاکید هست، دقیقا همین نقطه است که باید چهره واقعی غربی‌ها را به نسل امروز به صورت مستند نشان دهیم.

وی افزود: بزرگترین عملیات ترکیبی جمهوری اسلامی بعد از دفاع مقدس، وعده صادق بود که جنبه‌های اجتماعی، نظامی، علمی و فناوری و مدیریتی در یک بسته‌ای تجمیع شد و در نقطه‌ای فرو نشست.

این عملیات ترکیبی وقتی دیده شد که افراد معمولی تصاویر پهپادها و موشک‌ها را منعکس و هزاران پیام را رساندند، در عین حال تصویری که در رسانه‌ها باقی ماند شکوه و اقتدار جمهوری اسلامی در برابر قدرت پوشالی و عنکبوتی رژیم اشغالگر قدس بود و مهم‌ترین تصویر آن‌ نیز موشک‌ها و پهپادهایی بود که از فراز مسجدالاقصی عبور کردند.

شمسی‌پور گفت: شدید‌ترین اعتراضات دانشجویی در تاریخ جمهوری اسلامی پس از دهه‌های 70 و 80 اعتراضات سال 1401 بود که یک نفر نیروی نظامی وارد دانشگاه نشد و هر آنچه که در دانشگاه شریف گفتند دروغ محض بود، در عین حال این اعتراضات با لطیف‌‌ترین ابزار مانند کمیته انضباطی کنترل شد، چرا که نظام برای دانشجو و دانشگاه حرمت قائل بود و نمی‌خواست نیروی نظامی وارد شود اما در آن طرف لطیف‌‌ترین اعتراضات دانشجویی با شدید‌ترین برخوردهای پلیس و ابزاری که علیه اشرار استفاده می‌کردند علیه دانشجویان و اساتید استفاده کردند و با شدید‌ترین اعمال با آنها برخورد شد.
دکتر خاشعی رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه ضمن خیر مقدم به روسا، مدیران و کارشناسان دانشگاه‌های منطقه 9 کشور، گزارشی از اقدامات حوزه روابط عمومی دانشگاه تربت‌حیدریه ارائه نمود و افزود:
دانشگاه تربت‌حیدریه دانشگاهی خیرساز است و اکثر فعالیت های فرهنگی را دانشجویان انجام می‌دهند و از استعداد دانشجویان در حوزه‌های مختلف استفاده میکنیم و جوانان را برای ارتباطات با جامعه آماده می‌کنند.
دکتر خاشعی در ادامه عنوان نمود: پیشنهاد می‌کنم شبکه راشد در شهرستان تربت‌حیدریه در هفته دو ساعت در راستای مسائل دانشگاهی و جامعه فعال شده و برنامه داشته باشد و در این زمینه دانشگاه تربت‌حیدریه جهت پوشش برنامه های این شبکه با توجه به برگزاری برنامه ها و همایش های علمی، پژوهشی و فرهنگی و سایر برنامه‌های دانشجویی اعلام آمادگی می‌کند.

غفلت‌زدایی مهمترین ماموریت روابط عمومی‌ها است.

حجت‌الاسلام صافدل، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های تربت‌حیدریه در اختتامیه دومین جشنواره تولیدات برتر روابط عمومی‌های منطقه 9 کشور عنوان نمود:

امروز روابط عمومی‌ها میدان روانی و فضای اجتماعی جامعه را می‌سازند. امروز کسانی جامعه جهانی را مدیریت می‌کنند که ابزار و قدرت رسانه در اختیارشان است و با این ابزار یقیناً انسان‌ها را بیشتر در اختیار خود قرار خواهند داد.

در دنیای امروز که جنگ بین جهل و عقل است پرده‌ها به شدت کنار رفته اما جهلی که با نام غفلت در جامعه پمپاژ می شود حتی عالمان را هم در برگرفته که باید غفلت‌زدایی شود. امروز اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های دنیا پرده‌های غفلت را از چشمان خود کنار زده و پرچم آزادی‌خواهی و دفاع از مظلوم را برداشته‌اند. امروز لایه های غفلت کنار رفت و ابزارهای رسانه‌ای بکار افتاد و نظم نوین و تمدن جدیدی به پا می شود که به نفع بشریت و مردم آزادیخواه است.

روابط عمومی‌ها در دانشگاه‌ها باید مرجعیت رسانه‌ای باشند.

آزاد، معاون روابط عمومی وزارت علوم در آیین اختتامیه جشنواره تولیدات برتر روابط عمومی‌های منطقه 9 کشور گفت: روابط عمومی‌ها در دانشگاه‌ها باید مرجعیت رسانه‌ای باشند و چنانچه رسانه نتواند عملکرد دانشگاه را به خوبی نشان دهد تصویر آن دانشگاه مخدوش می‌شود.

روسای دانشگاه‌ها باید به روابط عمومی خود اعتماد داشته‌باشند و همکاری دانشگاه‌ها با رسانه‌ها و اعتماد به آنها در این مسیر نیز نقش مهمی‌دارد.

وی افزود: تصویری که دانشگاه‌ها از نصب‌ها، اعتبارات و نوع تعاملات و ارتباط ترسیم می‌کنند مرجع تصمیم‌گیری است، لذا باید توجه شود که چه تصویری از دانشگاه‌ها مخابره می‌شود.

آزاد در انتها عنوان نمود: سرمایه‌گذاری در آموزش عالی هزینه نیست و این سرمایه‌گذاری دستاوردهای نظام را خواهد ساخت، از طرفی سرمایه گذاری در روابط عمومی سرمایه‌گذاری در سرمایه‌گذاری است و بیش‌ترین و معتبر‌ترین دانشگاه‌های دنیا بیش‌ترین اعتبارات خود را روی تبلیغات می‌گذارند.

در ادامه کوشکی، دبیر دومین جشنواره تولیدات برتر روابط عمومی‌های منطقه 9 کشور گفت:

پیوست رسانه‌ای در دانشگاه‌ها یک ضرورت است و اگر این پیوست به‌عنوان یک دستورالعمل به دانشگاه‌ها ابلاغ شود، دستاوردهای علمی و تحقیقاتی که در مراکز علمی کشور حاصل شده رسانه‌ای شده و در امیدآفرینی و نشاط جامعه موثر خواهد بود.

مسئله اصلی روابط عمومی‌ها نیروی کار و تجهیزات و بودجه نیست، بلکه عدم توجه است و چنانچه این توجه جلب شود همه این ابزار خواهد آمد.

کوشکی در راستای بهبود عملکرد روابط عمومی‌ها در دانشگاه گفت: دو پیشنهاد مهم را مطرح کردیم که ابتدا باید بودجه روابط‌عمومی ها را افزایش دهند، چرا که نقش روابط عمومی‌ها کمتر از حوزه فرهنگی نیست و باید این حوزه سهمی از بودجه و اعتبارات داشته باشد و طی اخرین پیگیری‌ها مقرر شد به‌عنوان یک سرفصل نیم درصد از بودجه دانشگاه‌ها به روابط عمومی‌ها اختصاص داده شود و در ادامه گزارشی از نحوه برگزاری جشنواره روابط عمومی های منطقه 9 ارائه نمود.

در آیین اختتامیه جشنوراه روابط عمومی‌های دانشگاه‌های منطقه 9 کشور، مهندس کی‌پور، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت‌حیدریه با ذکر سخنانی از اهمیت و جایگاه روابط عمومی در دانشگاه‌ها و کشور مواردی را مطرح نمود.

رستمیان رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت عتف در آیین اختتامیه دومین جشنواره تولیدات برتر روابط عمومی‌های منطقه 9 کشور ضمن ارائه گزارش جامع از نحوه داوری و عملکرد ستادی این جشنواره، شاخص های ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها را عنوان نمود و افزود:

در داوری این جشنواره دانشگاه ها را به دو دسته تقسیم کردیم. گروه اول دانشگاه های بالای 3 هزار دانشجو و گروه دوم دانشگاه‌های کمتر از 3 هزار دانشجو و تعداد شرکت کننده در این جشنواره 11 مرکز بودند که به صورت ویژه تمام آثار با نگاه منصفانه و دقیق دیده شد.

در انتهای مراسم

برگزیدگان دومین جشنواره تولیدات روابط عمومی‌های برتر منطقه 9 کشور معرفی شدند:

دانشگاه های زیر 3 هزار نفر جمعیت:

دانشگاه کوثر رتبه اول

دانشگاه تربت حیدریه رتبه دوم

مجتمع آموزش عالی اسفراین رتبه سوم

 

دانشگاه های بالای 3 هزار نفر جمعیت:

دانشگاه حکیم سبزواری رتبه اول

دانشگاه بیرجند رتبه دوم

دانشگاه سمنان رتبه سوم

 

دانشگاه شایسته تقدیر در شاخص یک: دانشگاه بیرجند

دانشگاه شایسته تقدیر در شاخص دو: دانشگاه سمنان

دانشگاه شایسته تقدیر در شاخص های 3 و 4: دانشگاه حکیم سبزواری

 

 

شایسته تقدیر در شاخص یک: دانشگاه کوثر بجنورد

شایسته تقدیر در شاخص دو: دانشگاه تربت حیدریه

شایسته تقدیر در شاخص 3: مجتمع آموزش عالی اسفراین

شایسته تقدیر در شاخص 4: دانشگاه بزرگمهر قائنات

 


  • یب_0
  • ل_0
  • ل_1
  • ل_2
  • شس_0
  • شس_1
  • شس_2
  • شس_3

تعداد بازدید:
576
نویسنده:
روابط عمومی
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
سایر خبرها
30 ارديبهشت 1403
Powered by DorsaPortal