وظایف مدیر امور آموزشی دانشگاه
۱- نظارت بر اجرای آیین نامهها و مصوبههای شورای آموزشی دانشگاه و ابلاغیههای کمیسیون موارد خاص
۲- بررسی مستمر فرآیندهای اجرایی خدمات آموزشی و پیشنهاد شیوههای مناسب
۳- تهیه و تدوین شیوه نامهها و طرحهای آموزشی و ارائه آنها به شورای آموزشی دانشگاه
۴- بهرهگیری از شیوههای مناسب جهت ارتقای کیفی خدمات آموزشی
۵- نظارت بر روند فعالیتهای طراحی و راه اندازی سیستم جامع اتوماسیون آموزشی دانشگاه
۶- تشکیل پرونده و ثبت نام پذیرفته شدگان مطابق با آئیننامه و شیوه نامههای آموزشی
۷- کنترل سنوات تحصیلی دانشجویان
۸- تهیه گزارشهای کارشناسی پروندههای دانشجویان
۹- نظارت بر اجرای برنامههای مصوب مقاطع مختلف رشته های تحصیلی
۱۰- صدور انواع گواهیهای تحصیلی برای دانش آموختگان
۱۱- نظارت بر عملکرد فعالیتهای آموزشی دانشجویان
۱۲- امور مربوط به دانشجویان ممتاز (استعدادهای درخشان)
۱۳- امور مربوط به دانشجویان غیرایرانی
۱۴- مشارکت در برگزاری جشن دانشآموختگان و جشن آغاز سال تحصیلی
۱۵- ارائه گزارشهای آماری و تدوین گزارش عملکرد سالانه از فعالیتهای آموزشی دانشگاه
۱۶- ارائه مشاوره و اطلاع رسانی به دانشجویان در زمینه مقررات و آیین نامههای آموزشی
۱۷- افزایش مهارتهای شغلی کارکنان با مشارکت دادن آنان در دورههای آموزشی کوتاه
وظایف مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه:
۱- نظارت بر حسن اجرای آیین نامهها و مقررات آموزشی در دانشگاه.
۲- بررسی درخواست ایجاد رشته های جدید در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و انجام امور مربوطه.
۳- برگزاری آزمونهای کارشناسی ارشد، دکتری و کلیه آزمونهایی که از طرف سازمان سنجش آموزش کشور برگزارمیگردد.
۴- برگزاری جلسات شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه و تهیه صورت جلسات و ارسال آنها به دیگر حوزهها.
۵- بررسی صورتجلسات شوراهای تحصیلات تکمیلی دانشکدهها.
۶- استخراج مصوبات شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه وتفکیک آنها بر اساس موضوع در هر سال.
۷- برگزاری جلسات هماهنگی آموزشی با کارشناسان آموزشی دانشکده ها.
۸- بررسی ظرفیت پذرش دانشجو بر اساس تعداد اساتید متخصص هر گروه و اعلام آن به سازمان سنجش.
۹- تهیه دستورالعمل های مورد نیاز نظیر دستور العمل برگزاری آزمون دکتری.
۱۰- انجام امور مربوط به پذیرش موردی دانشجویان جدیدالورود و نظارت بر حسن انجام امور ثبتنام.
۱۱- تهیه و تدوین شیوه نامههای اجرایی برای آییننامههای ارشد و دکتری.
۱۲- تهیه و تنظیم فرمهای مناسب جهت انجام امور دانشجویان براساس مقررات و بخشنامههای جدید.
۱۳- چاپ چکیده پایاننامههای دانشجویان به دو زبان فارسی و انگلیسی در هرسال.
۱۴- ارائه آمارهای دانشجویی و گزارشهای ترمی.
۱۵- ارائه عملکرد سالیانه حوزه.
۱۶- تهیه اطلاعات مربوط به پایان نامه ها در هر سال.
۱۷- بررسی مشکلات دانشجویان و ارائه راه حلهای مناسب.
۱۸- انجام امور مربوط به دانشجویان بورسیه ( تنظیم قرارداد و عقد قرارداد با مؤسسات و مکاتبات لازم درخصوص پرداخت هزینهها).
۱۹- بررسی پرونده های دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی و انجام امور مربوط به پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد.
۲۰- انجام امور مربوط به پرداخت هزینه شرکت دانشجویان در سمینار.
۲۱- بررسی نمرات و سنوات دانشجو در زمان دفاع و صدور مجوز دفاع.
۲۲- بررسی و انجام امور آموزشی دانشجویان از قبیل: مهمان- مرخصی- انتقال- حذف ترم- حذف واحد- تمدید سنوات و ...
۲۳- بررسی درخواستهای دانشجویی و مدارک مربوط به آن جهت طرح در شورا و در صورت لزوم ارسال به کمیسیون مواردخاص.
۲۴- صدور گواهی اشتغال به تحصیل با شرایط خاص برای دانشجویان.
۲۵- معرفی دانشجویان به وزارتخانهها و مؤسسات پژوهشی جهت همکاری و مساعدت با موضوع پایاننامه آنها.
۲۶- ارتباط و مکاتبات لازم با وزارت متبوع، دانشگاهها و ...
۲۷- پاسخگویی و راهنمایی دانشجویان و همکاری تنگاتنگ با کارشناسان تحصیلات تکمیلی دانشکدهها.