۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
Saturday, July 27, 2024
سال جهش تولید با مشارکت مردم
جستجو
14
فروردين
1403
آیین دیدار نوروزی رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه با اعضای هیئت علمی و یاوران علمی دانشگاه برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربت‌حیدریه

روز سه شنبه 14 فروردین 1403  آیین دیدار نوروزی رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه با اعضای هیئت علمی و یاوران علمی دانشگاه در سالن همایش زنده یاد کریمی دانشگاه برگزار شد.
دکتر خاشعی رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه ضمن تبریک سال نو و تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) و لیالی قدر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، در آیین دیدار نوروزی اعضای هیئت علمی و یاوران علمی ابراز نمود:

به رسم هر سال بر خود لازم دانستم از اعضای هیئت علمی و یاوران علمی که در سال گذشته زحمات زیادی در راستای ارتقای دانشگاه متقبل شده‌اند تشکر کنم.

دکتر خاشعی سپس با معرفی کتابچه رعد (ره آورد عملکرد دانشگاه تربت‌حیدریه) که با توجه به متفاوت بودن نحوه ارائه گزارش اقدامات انجام شده دانشگاه که مورد استقبال وزیر علوم قرار گرفت و مقرر گردید در اجلاس روسای دانشگاه ها رونمایی گردد، گزارشی از عملکرد دانشگاه تربت‌حیدریه در سال گذشته ارائه نمود.

وی افزود: عملکرد دانشگاه تربت‌حیدریه نشان می دهد که سطح علمی دانشگاه خوب است و از نظر علمی شاخص دانشگاه از 14 به 24 افزایش پیدا کرده است. در دو سال گذشته دو نشریه با رتبه الف داشتیم و در حال حاضر یک نشریه انگلیسی اضافه شده است که از ظرفیت و پتانسیل های موجود استفاده کرده ایم و با افزایش مقالات، مجوز علمی و پژوهشی آن را خواهیم گرفت.

در دو سال سال گذشته دو همایش ملی برگزار کرده ایم و سعی کرده ایم در راستای افزایش کیفیت در دانشگاه اقدام نماییم.

وی در ادامه به دیپلماسی علمی با راه اندازی مرکز آزمون تولیمو در دانشگاه و دعوت از اعضای هیئت علمی برای فرصت های مطالعاتی اشاره نمود و افزود: در سال 1403 در بحث جذب دانشجوی بین الملل و افزایش فعالیت های بین الملل و اخذ مجوزهای لازم باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

دکتر خاشعی رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه به افزایش فعالیت ها در حوزه دیپلماسی اجتماعی از قبیل دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان در سال گذشته، تکریم خیرین، برگزاری آزمون های سراسری در دانشگاه، افزایش تعداد فعالیت های فرهنگی به عنوان مثال جشن روز مادر که صفر تا صد توسط دانشجوها برگزار شد، هزینه کرد بالا برای فعالیت های فرهنگی، کسب رتبه های برتر در جشنواره حرکت، افزایش سفر دانشجویان به اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت و انجام فعالیت های شایسته در حوزه فرهنگی و اجتماعی و تاسیس خانه فرهنگ، افتتاح موزه دانشگاه و سرود اختصاصی دانشگاه اشاره نمود و افزود:

 باز هم تا تربیت نسل جوان دانشجو و سوق دادن آنها به سمت فعالیت های فرهنگی فاصله زیادی داریم و باید سعی کنیم اوقات فراغت دانشجویان را پر کنیم و در این راستا امکانات خوبی از قبیل هم راستا بودن مسجد دانشگاه با یادمان شهید معزز گمنام و سالن همایش مجهز را در اختیار داریم.

دکتر خاشعی در ادامه عنوان نمود: دانشگاه تربت‌حیدریه در بعضی از فاکتورها در حوزه اعضای هیئت علمی از قبیل پژوهانه، تشویق مقالات و تشویق در فعالیت های پژوهشی و حمایت از طرح های پژوهشی اعضای هیئت علمی جوان شاخص و جلودار است. وی افرود:

در دو سال گذشته تعداد 39 عضو هیئت علمی به مجموعه دانشگاه اضافه شدند و مجوز 30 عضو هیئت علمی را دریافت نموده ایم و 24 نفر از اعضای هیئت علمی تبدیل وضعیت شده اند و تعداد 6 نفر از اعضای هیئت علمی به مرتبه دانشیاری ارتقا یافتند . جذب اعضای هیئت علمی باید هوشمندانه باشد زیرا یکی از شاخصه های مهم در دانشگاه ها می باشد.

وی به ساخت مسجد دانشگاه و بهره برداری از آن طی یکسال اشاره نمود و افزود: ساخت مسجد و تکمیل آن از اسکلت آهنی به شکل کامل طی یکسال بسیار کار سنگینی بود و تاکید میکنم اعضای هیئت علمی و یاوران علمی در مسجد و در کنار دانشجویان برای اقامه نماز حاضر شوند.

دکتر خاشعی به مسئله بهره وری در دانشگاه اشاره نمود و عنوان کرد:

باید در حوزه بهره‌وری تحولی در دانشگاه ایجاد شود زیرا در این حوزه کمبودهایی احساس میشود و کاتالیزوری که می‌تواند بهره وری را بالا ببرد مسئله پیگیری در انجام امور است.

وی به افزایش 97 درصدی بودجه دانشگاه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این راستا جا دارد از نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر زنگنه و همچنین  جناب آقای دکتر خطیبی تشکر کنم.

در ادامه  دکتر خاشعی به فعالیت های پژوهشکده زعفران و به افزایش درآمد اختصاصی پژوهشکده که افزایش چشمگیری داشته است اشاره نمود و به ساخت استخر پژوهشکده زعفران با هدف جمع آوری آب باران، آبیاری زمین ها و گرفتن سند زمین های پژوهشکده با مدیریت سبز و یا شهرداری و تجهیز سوئیت اقامتی در پژوهشکده زعفران اشاره نمود.

دکتر خاشعی به کمک خیرین حامی دانشگاه که جهش بسیار خوبی طی دو سال اخیر داشته اشاره نمود و ضمن تقدیر از حضور خیرین حامی دانشگاه عنوان نمود: در حال حاضر پی دو ساختمان کنده شده، خوابگاه متاهلی سه سقف آن زده شده و خوابگاه مجردی یک طبقه آن تا شهریورماه تکمیل خواهد شد. ساخت مرکز مشاوره توسط آقای مهندس شرکت و سوله آزمایشگاهی توسط شرکت سیمان زاوه و سایر اقدامات توسط خیرین جای سپاس و قدردانی دارد.

دکتر خاشعی در ادامه به دریافت مجوز 9000 متر مکعب آب در امسال و تصمیم برای احداث چاه و احداث مزرعه های آموزشی و پژوهشی در زمین های پشت دانشگاه اشاره نمود.

رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه در حوزه مسائل آموزشی به اختصار مواردی از قبیل افزایش قبولی دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد ، افزایش جذب دانشجو در سال 1402، افزایش رشته های کارشناسی ارشد و کارشناسی، پیشرو بودن در بورسیه تحصیلی دانشجویان، راه اندازی مدرسه کسب و کار، تصویب طرح تحول دانشگاه، راه اندازی کالج دانشگاه و همچنین دانشگاه تربت‌حیدریه سومین دانشگاه در استان است که در مقطع دکتری جذب دانشجو دارد مواردی را عنوان نمود.

وی در انتها ابراز نمود:

مهم ترین مشکل جامعه در حال حاضر آب هست و ما به عنوان دانشگاه باید مشکلات جامعه را حل کنیم و علت مشکل و راهکار برای حل آن ارائه دهیم.

باید از ظرفیت طرح های پژوهشی کاربردی برای حل مشکلات خودمان و جامعه استفاده کنیم و ورود هیئت علمی با تخصص مدیریت در پژوهش های کاربردی به ما کمک میکند.

وی عنوان نمود:  کارمند و هیئت علمی و مدیران اگر ایده ای به ذهنشان رسید در کار تخصصی خودشان آن را پیشنهاد دهند تا مصوب ‌شود و در سامانه پویا فرآیند آن تعریف گردد و همه فرآیندها سیستمی گردد زیرا هر چه سیستم ها هوشمندانه تر باشد امور بهتر انجام میشود.

 

 

 

 

  • بب_0
  • بب_1
  • بب_2
  • بب_3
  • بب_4
  • لا_0
  • لا_1
  • یب_0

تعداد بازدید:
985
نویسنده:
روابط عمومی
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
سایر خبرها
Powered by DorsaPortal