۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
Wednesday, July 3, 2024
سال جهش تولید با مشارکت مردم
جستجو
2
تير
1403
جلسه هم‌اندیشی با حضور دکتر عباس خاشعی سیوکی و دکتر علی اسماعیلی برگزار شد.

برگزاری جلسه هم‌اندیشی با حضور دکتر عباس خاشعی سیوکی و دکتر علی اسماعیلی

جلسه هم‌اندیشی و همکاری میان رئیس دانشگاه تربت حیدریه، دکتر عباس خاشعی سیوکی، و رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی، دکتر علی اسماعیلی، در تاریخ 2 تیرماه 1403 در سالن جلسات این سازمان برگزار شد. این جلسه با حضور مهندس مسعود جمشیدیان، معاون پارک علم و فناوری، و مهندس سعید شجاعی، مدیر مرکز رشد شهرستان تربت حیدریه، تشکیل شد.

در ابتدای جلسه، دکتر خاشعی از تلاش‌های مهندس جمشیدیان به عنوان مدیر اسبق مرکز رشد شهرستان تشکر کرد و ورود مهندس شجاعی به عنوان نیروی فعال و جهادی در این عرصه را به فال نیک گرفت. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که پیشبرد مرکز نوآوری شهری در محل قدیم بیمارستان دکتر قرائی که توسط پارک علم و فناوری تجهیز شده است، برای منطقه بزرگ تربت حیدریه مفید خواهد بود.

دکتر خاشعی گفت: "این مرکز نوآوری می‌تواند منافع زیادی برای منطقه به همراه داشته باشد. من با تجربه کار در زمینه دانش‌بنیان، به خوبی اهمیت این موضوع را درک می‌کنم."

وی در ادامه به دکتر اسماعیلی توضیح داد که دانشگاه تربت حیدریه توانسته است در محل پیشین نمازخانه دانشگاه و پس از بهره‌برداری از مسجد پیامبر اعظم، یک مرکز نوآوری ایجاد کند. این مرکز شامل مدرسه کسب و کار، اتاق جلسات، محل برقراری ارتباط با صنعت، و دفتر ارتباط با جامعه و صنعت است که می‌تواند برای تیم‌های استارتاپی بسیار مفید باشد. دکتر خاشعی افزود: "ما از پارک علم و فناوری می‌خواهیم تا در توسعه این مرکز نوآوری کمک کند تا بتوانیم خروجی‌های این مرکز را به سوی مرکز رشد شهرستان، که زیر نظر پارک علم و فناوری است، هدایت کنیم."

در ادامه جلسه، مهندس مسعود جمشیدیان، معاون پارک علم و فناوری خراسان رضوی، اظهار داشت: "هم‌افزایی دانشگاه تربت حیدریه با پارک علم و فناوری، قدمتی دیرینه دارد و این هم‌افزایی به یاری خدا ادامه خواهد داشت."

دکتر علی اسماعیلی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی، نیز بیان کرد: "افزایش ظرفیت در حوزه زعفران تنها از راه فناوری ممکن است. با توجه به ماموریت ویژه دانشگاه تربت حیدریه بر روی زعفران، فناوری می‌تواند در پایداری حوزه کشاورزی نقش مهمی ایفا کند."

دکتر خاشعی در ادامه به نیاز دانشگاه به سوله برای کارهای حوزه فناوری اشاره کرد. دکتر اسماعیلی در پاسخ گفت: "با توجه به پروژه ساخت سوله در آینده‌ای نزدیک در استان، این نیاز به زودی برطرف خواهد شد."

دکتر اسماعیلی به موضوع زنجیره رشد نیروی انسانی از مدرسه کسب و کار به مرکز رشد اشاره کرد و تأسیس مرکز نوآوری را به دکتر خاشعی تبریک گفت.

این جلسه با هدف بررسی و تقویت همکاری‌های متقابل میان دانشگاه تربت حیدریه و پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی برگزار شد و مقرر گردید که در آینده نزدیک، گام‌های عملیاتی برای تحقق اهداف مشترک برداشته شود.



    تعداد بازدید:
    439
    نویسنده:
    روابط عمومی
    امتیازدهی
    میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    سایر خبرها
    Powered by DorsaPortal