۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۴ مرداد
Wednesday, August 14, 2024
سال جهش تولید با مشارکت مردم
جستجو
21
مرداد
1403
نشست هم‌اندیشی دانشگاه تربت‌حیدریه و مدیران آموزش و پرورش منطقه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربت‌حیدریه
نشست هم‌اندیشی مهمی بین دانشگاه تربت‌حیدریه و مدیران آموزش و پرورش منطقه برگزار شد تا فرصتی برای تبادل نظر و تقویت همکاری‌ها در راستای بهبود مسیر تحصیلی دانش‌آموزان و تسهیل انتخاب رشته برای آن‌ها فراهم شود. این جلسه که در تاریخ 21 مرداد 1403 در سالن سردار سلیمانی دانشگاه برگزار شد، با حضور دکتر خاشعی، رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه، و جمعی از مدیران و معاونین آموزش و پرورش منطقه، از جمله تربت حیدریه، کدکن، رخ و رباط سنگ، همراه بود.
دکتر خاشعی، رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه، با اشاره به نزدیکی زمان انتخاب رشته دانش‌آموزان، بر نقش محوری دانشگاه به عنوان مرجع اصلی آموزشی شهرستان تأکید کرد. وی به وضعیت کنونی دانشگاه اشاره داشت، که طی 19 سال فعالیت خود توانسته است تعداد کد رشته‌های آموزشی را از 28 کد به 39 کد افزایش دهد و اعضای هیئت علمی را از 39 به 62 نفر برساند. این تعداد تا پایان سال به 74 نفر افزایش خواهد یافت که نشان‌دهنده رویکرد دانشگاه در جذب نیروی علمی و ارتقای کیفیت آموزشی است.
در این نشست، دکتر خاشعی به دستاوردهای دانشگاه اشاره کرد، از جمله کسب مجوز رشته مدیریت صنعتی و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دانشکده علوم انسانی با رشته‌هایی مانند علوم سیاسی و باستان‌شناسی. وی از برنامه‌های دانشگاه برای برگزاری روز درهای باز جهت آشنایی بهتر دانش‌آموزان با امکانات و رشته‌های دانشگاهی خبر داد و تأکید کرد که این بازدیدها دانش‌آموزان را در انتخاب درست و منطقی‌تر رشته تحصیلی یاری خواهد نمود.
بخشی از بحث‌های جلسه به ارائه بورسیه برای دانشجویان مستعد اختصاص یافت. دکتر خاشعی بیان کرد که از میان 2250 دانشجوی فعلی دانشگاه، 600 نفر ورودی جدید هستند و از این میان، 50 دانشجو موفق به دریافت بورسیه و جذب در صنعت شده‌اند که در حال دریافت حقوق هستند.
همچنین، وی به مراحل رو به رشد دانشگاه در زمینه‌های علمی و فرهنگی اشاره کرد، از جمله کسب رتبه دوم در تولید مقالات علمی و پژوهشی در میان دانشگاه‌های زیر 20 سال، داشتن دو نشریه سطح الف در میان نشریات علمی پژوهشی کشور، و بهره‌وری از مرکز نوآوری و مدرسه کسب و کار.
در بخشی از نشست، پیشنهاداتی از سوی کمیته آموزش و پرورش مطرح شد که شامل تشکیل کارگروه و اتاق فکر جهت حمایت از دانش‌آموزان و برگزاری تورهای بازدید از دانشگاه برای مدیران و مشاوران بود. این نشست فرصتی برای تعامل و همکاری بیشتر میان دانشگاه و آموزش و پرورش برای ارتقای سطح علمی و پیشبرد آینده‌ی روشن‌تر برای دانش‌آموزان منطقه فراهم آورد.

  • لف_0
  • لف_1
  • لف_2
  • لف_3
  • ی_0
  • ی_1

تعداد بازدید:
247
نویسنده:
روابط عمومی
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
سایر خبرها
Powered by DorsaPortal