۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
Tuesday, July 16, 2024
سال جهش تولید با مشارکت مردم
جستجو
19
تير
1403
آیین افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه تربت‌حیدریه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربت‌حیدریه
روز سه‌شنبه 19 تیرماه 1403 آیین افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه تربت‌حیدریه با حضور دکتر زنگنه نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی، مهندس کی‌پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین معلمی امام جمعه محترم تربت حیدریه، دکتر خاشعی، رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه و جمعی از مسئولین شهرستان و مدیران صنایع و کارخانجات تربت‌حیدریه برگزار گردید.
دکتر خاشعی، رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه در آیین افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه تربت‌حیدریه ضمن خیرمقدم به مدعوین و تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) عنوان نمود: در بخش اول دانشجویان از آموزش‌های لازم جهت وارد شدن به بازار کسب و کار  بهره‌مند می‌شوند.
در بخش دوم فضایی ایجاد شده که صنعت منطقه بتواند با بهره‌مندی از فضای اختصاصی با دانشجویان و اساتید تحت عنوان سرای صنعت با دانشجویان و اساتید ارتباط برقرار کند. در این مرکز دانشجویان علاقمند به صنعت را به عنوان نماینده صنعت مربوطه از طرف دانشگاه معرفی میکنیم و دانشجو برای بورسیه شدن و تبلیغ برای آن صنعت و کارخانه آماده می‌شود.
در بخش سوم این مرکز سرای رویش را آماده کردیم که بعد از اینکه دانشجو زنجیره تولید را در پروژه‌ای تحقیقاتی به اتمام رساند، دوره‌های آموزشی را سپری نموده و به عنوان یه شتابدهنده تحویل مراکز رشد شود. 
دکتر خاشعی در ادامه افزود: در حال حاضر دانشگاه تربت‌حیدریه 50 دانشجو را بورسیه و برای آنها شغل ایجاد کرده است و از این تعداد، 20 نفر در رشته مهندسی مواد را بورسیه کرده‌ایم.
رشته مدیریت صنعتی اولین رشته علوم انسانی در 8 سال اخیر است که توانستیم مجوز آن را برای دانشگاه تربت‌حیدریه بگیریم که از 20 نفر دانشجوی این رشته 6 نفر آنها را بورسیه کردیم و درحال حاضر اولین دانشگاهی هستیم که نیروی جوان دانشجو را در راستای کمک به صنعت تربیت میکنیم و وظیفه دانشگاه در حوزه صنعت را به بهترین نحو انجام داده‌ایم و در این راستا ما از پتانسیل منطقه تربت حیدریه در کشاورزی و برخی صنعت ها استفاده خواهیم کرد
در ادامه دکتر تکتم محتشمی مدیر دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه تربت‌حیدریه گزارشی از روند آماده سازی مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه تربت‌حیدریه ارائه نمود.
دکتر محتشمی عنوان نمود: مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه تربت حیدریه در فضایی به مساحت 400 مترمربع آماده بهره‌برداری شده است. هدف از راه اندازی این مرکز نهادینه سازی فرهنگ کارآفرینی نوآورانه و دانش‌محور در میان دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه از طریق ایجاد ساختاری برای کاهش فاصله ایده، دانش و تجاری سازی یافته‌های دانشگاهی است.
در این مرکز ضمن ارائه مهارتهای کسب و کار به دانشجویان و اختصاص فضایی جهت حضور تیم های فناور، با ایجاد "سرای جامعه و صنعت" و حضور نمایندگان شرکتهای بزرگ منطقه ضمن کمک به احصای نیازهای پژوهشی و نوآورانه صنعت، این امکان برای کارفرمایان و صاحبان صنایع ایجاد می شود تا به ارائه نیازهای شغلی و آموزشی خود پرداخته و در برگزاری دوره های تخصصی با دانشگاه همکاری نمایند.
مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه تربت‌حیدریه افزود: در حال حاضر رشد قراردادهای برون دانشگاهی دانشگاه تربت‌حیدریه طی سه سال اخیر سالانه 40 درصد بوده و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه با 17 شرکت خصوصی منطقه اقدام به بورسیه مشاغل 53 دانشجو در مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد و دکتری نمواده است.
دکتر زنگنه نماینده مردم شریف تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از ساخت مرکز نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه تربت‌حیدریه عنوان نمود:
در حوزه پژوهش های کاربردی و ارتباط با صنعت و بورسیه دانشجویان اقدامات بسیار خوبی انجام شده است. در اقدام به بورسیه دانشجویان در دفترچه کنکور سراسری، دانشگاه های بزرگ کشور دانشجویان را بورسیه می‌کنند که دانشگاه تربت‌حیدریه در کنار این دانشگاه‌ها قرار گرفته که جای تقدیر دارد. کسب درآمد بالا از محل پروژه های برون دانشگاهی در این دانشگاه جای تقدیر دارد زیرا در دانشگاه های به مراتب بزرگ تر از دانشگاه تربت حیدریه مبالغی جزئی‌تر جذب می‌شود.
دکتر زنگنه در انتها افزود: اقدامات خوبی که در پژوهشکده زعفران و دانشگاه تربت‌حیدریه انجام شده است و بودجه پژوهشی خوب دانشگاه تربت‌حیدریه در سال 1403 قابل توجه است و جای تقدیر دارد.
همه این افتخارات زحمات خیرین، رئیس دانشگاه و همکاران ایشان می باشد.

  • ب_1
  • ب_2
  • فل_0
  • فل_1

تعداد بازدید:
288
نویسنده:
روابط عمومی
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
سایر خبرها
Powered by DorsaPortal