۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
Thursday, July 4, 2024
سال جهش تولید با مشارکت مردم
جستجو
13
تير
1403
دکتر امید رضایی فر، دستیار ویژه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل، در نشست هم اندیشی معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری کشور سخنرانی کرد.
 دکتر امید رضایی فر، دستیار ویژه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل، در نشست هم اندیشی معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری کشور سخنرانی کرد.
نکات کلیدی سخنان دکتر رضایی فر: مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است. دکتر رضایی فر در ابتدای سخنان خود با اشاره به رویکرد جدید مرکز همکاری های علمی بین المللی، گفت: "این مرکز در حال حاضر به دنبال اتخاذ رویکردی نوین در زمینه تعاملات بین المللی علمی و فناوری است." وزارت علوم به دنبال راه اندازی وب سایتی چند زبانه است. دستیار ویژه وزیر علوم در ادامه از برنامه این وزارتخانه برای راه اندازی وب سایتی چند زبانه خبر داد.
وی گفت: "هدف از راه اندازی این وب سایت، معرفی دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور به مخاطبان بین المللی و تسهیل تعاملات علمی با سایر کشورها است." نقش واحدهای بین الملل دانشگاه ها در تولید محتوا: دکتر رضایی فر با تاکید بر نقش واحدهای بین الملل دانشگاه ها در تولید محتوای علمی و پژوهشی، گفت: "این واحدها باید با رویکردی مبتنی بر روابط عمومی، در تولید محتوای جذاب و قابل توجه برای مخاطبان بین المللی مشارکت فعال داشته باشند." تمدن ایرانی و اسلامی: موضوعی محوری در تعاملات بین المللی. دستیار ویژه وزیر علوم، تمدن ایرانی و اسلامی را یکی از موضوعات محوری در تعاملات بین المللی برشمرد و گفت: "معرفی دستاوردهای علمی و فرهنگی این تمدن به دنیا، می تواند به ارتقای جایگاه علمی و فرهنگی کشور در سطح جهان کمک کند.
" معضل انعقاد تفاهم نامه های بدون اجرایی: دکتر رضایی فر یکی از چالش های موجود در حوزه بین الملل را انعقاد تفاهم نامه های بدون اجرایی دانست و گفت: "باید سازوکاری برای پیگیری و اجرای تفاهم نامه های منعقد شده با طرف های خارجی ایجاد شود تا این تفاهم نامه ها صرفاً در حد کاغذبازی باقی نمانند." استفاده از سامانه نیاز و ایده برای تسهیل تعاملات بین المللی. دستیار ویژه وزیر علوم در پایان سخنان خود، سامانه "نیاز و ایده" را به عنوان پلتفرمی مناسب برای تسهیل تعاملات بین المللی در حوزه علم و فناوری معرفی کرد. وی گفت: "این سامانه می تواند به عنوان بستری برای تبادل ایده ها و نیازهای علمی و پژوهشی بین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ایران و سایر کشورها مورد استفاده قرار گیرد." حضور سایر مقامات: دکتر محمد آقا میری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، و دکتر مسعود گوهری منش، مشاور و دستیار ویژه رئیس دانشگاه تربت حیدریه، نیز در این نشست حضور داشتند و به ارائه نقطه نظرات و تجربیات خود در زمینه بین المللی سازی دانشگاه ها پرداختند.
این نشست از ساعت هشت و نیم صبح در تالار مولوی دانشگاه شهید بهشتی شروع به کار کرده است.
 
 


    تعداد بازدید:
    66
    نویسنده:
    روابط عمومی
    امتیازدهی
    میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    سایر خبرها
    Powered by DorsaPortal