دسترسی سریع
سایت قبلی
۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۰ آذر
Thursday, December 1, 2022
سال 1401 تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین
جستجو
راهنمای درخواست های آموزشی الکترونیک
الف - آئین نامه آموزشی
آئین نامه آموزشی، مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، راهنمای اصلی متقاضیان تحصیل در رشته های دانشگاهی جهت سپری نمودن دوره تحصیلی خود در طول مدت سنوات مجاز است. ثبت نام هر متقاضی در دانشگاه به منزله اطلاع و پذیرش تمام ضوابط معرفی شده در آئین نامه آموزشی است. اکیداً توصیه می شود جهت پیشگیری از ایجاد هرگونه آسیب و یا ایجاد تاخیر در دوره تحصیلی خود، لطفاً متن آئین نامه آموزشی را به دقت مورد مطالعه قرار دهید. جهت دسترسی به آئین نامه آموزشی اینجا را کلیک نمائید.


ب - درخواست های آموزشی الکترونیک
اعلام درخواست های آموزشی در موارد سیزده گانه ذیل صرفاً باید به صورت الکترونیک از طریق پرتال دانشجویی قسمت درخواست های آموزشی صورت پذیرد و به هیچ وجه کاربرگ کاغذی مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت. در صورتی که درخواست آموزشی شما در موارد تعریف شده قرار نمی گیرد، به سربرگ کاربرگ ها مراجعه نمائید.
 
در ارسال درخواست های آموزشی به موارد زیر توجه فرمائید:
1- برای آشنایی و اطلاع از شرایط موافقت با هر درخواست آموزشی به آئین نامه آموزشی مراجعه نمائید.
2- پس از ارسال درخواست آموزشی، دانشجو موظف است روند بررسی درخواست خود را از طریق پرتال پیگیری و اقدامات درخواست شده را انجام دهد. توجه شود ارسال درخواست به هیچ وجه به منزله تائید درخواست نیست و در صورت عدم پیگیری وضعیت درخواست، عواقب هر گونه آسیب در دوره تحصیلی بر عهده دانشجو است.
3- دانشجو موظف است در تدوین درخواست آموزشی، توضیحات مدنظر خود را پیرامون دلایل ارسال درخواست ذکر نماید. توجه فرمائید درخواست های بدون توضیح، بدون بررسی مخالفت خواهند شد.
 
عناوین درخواست های الکترونیک آموزشی به شرح زیر است:
1- انتخاب واحد مازاد (ویژه دانشجویان نیم سال آخر تحصیلی و دانشجویان ممتاز تحصیلی)
* شرایط نیم سال آخر تحصیلی شامل دانشجویی می شود که در آن نیم سال تحصیلی حداکثر 24 واحد درسی برای دانش آموختگی باقی مانده داشته باشد و معدل کل دانشجو بالای 10 باشد.
* در صورتی که دانشجو در نیم‎ سال تحصیلی قبلی معدل بالای 17 اخذ نموده باشد، دانشجوی ممتاز محسوب می‎شود و امکان اخذ حداکثر 24 واحد واحد درسی را خواهد داشت.
2- تمدید سنوات تحصیلی
* در صورتی که مدت زمان مجاز سنوات تحصیلی دانشجو به پایان رسیده باشد (هشت نیم سال تحصیلی برای دوره کارشناسی پیوسته و دو نیم سال تحصیلی برای دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته)، امکان انتخاب واحد وجود نخواهد داشت و دانشجو موظف است درخواست تمدید سنوات تحصیلی را ارسال نماید.
3- درخواست برای کمیسیون موارد خاص 
* در صورتی که دانشجویی نتواند با وجود تمدید سنوات (حداکثر دو نیم سال تحصیلی برای دوره کارشناسی پیوسته و حداکثر یک نیم سال تحصیلی برای دوره های کارشناسی ناپیوسته و کاردانی) دوره تحصیلی خود را به پایان برساند، یا شامل تکرار شرایط مشروطی شود (سه نیم سال مشروطی برای دوره کارشناسی پیوسته و دو نیم سال مشروطی برای دوره کارشناسی ناپیوسته و کاردانی)، برای ادامه تحصیل باید درخواست صدور مجوز بازگشت به تحصیل را به کمیسیون موارد خاص (واحد امور دانشجویی) تسلیم نماید. جزئیات نحوه تنظیم درخواست در زیرسایت معاونت دانشجویی و فرهنگی، سربرگ مدیریت امور دانشجویی موجود است.
4- انتخاب واحد ویژه
* در صورت موافقت کمیسیون موارد خاص با بازگشت به تحصیل دانشجو (موضوع بند 3)، انتخاب واحد از طریق ارسال درخواست انتخاب واحد ویژه باید صورت پذیرد.
5- اخذ دروس معرفی به استاد (ویژه دانشجویان در آستانه دانش آموختگی)
* در صورتی که پس از نهایی شدن تمام نمرات در کارنامه تحصیلی دانشجو، حداکثر دو درس نظری (بدون حتی یک واحد عملی) برای دانش آموختگی باقی مانده باشد، امکان اخذ درس معرفی به استاد وجود خواهد داشت.
6- اخذ دروس مجازی (ویژه دانشجویان نیم سال آخر تحصیلی | تا قبل از پایان زمان حذف و اضافه طبق تقویم آموزشی )
* در صورتی که حداکثر دو درس برای دانش آموختگی باقی مانده باشد و آن دروس در نیم سال تحصیلی آخر دانشجو ارائه نشده باشند، امکان اخذ آن دروس به صورت مجازی وجود خواهد داشت.
* ضوابط اخذ درس مجازی مانند سایر دروس است و دانشجو موظف است تمام تکالیف مدنظر استاد درس و ضوابط امتحان پایان ترم را در موعد مقرر پیگیری نماید.
7- اخذ درس خارج از گروه (تا قبل از پایان زمان حذف و اضافه طبق تقویم آموزشی)
*ارائه درخواست اخذ درس خارج از گروه آموزشی زمانی معتبر است که دانشجو در سال پایانی تحصیل خود باشد و درس مدنظر در نیم سال تحصیلی پیش‎ رو ارائه نشده باشد، اما درس مدنظر یا مشابه آن در سایر رشته‎ ها (عمران یا معماری) و یا مقاطع تحصیلی گروه آموزشی (کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته) ارائه شده باشد و تداخل برنامه کلاسی وجود نداشته باشد. در اینصورت با تائید مدیر گروه آموزشی، امکان اخذ درس خارج از گروه آموزشی فراهم می شود. جهت ارائه درخواست اخذ درس خارج از گروه آموزشی تصویر سرفصل درس مورد تقاضا و سرفصل درس ارائه شده باید به کاربرگ پیوست شود. جهت دسترسی به سرفصل دروس، به سربرگ ضوابط آموزشی و زیرکشوی برنامه آموزشی و سرفصل دروس مراجعه نمائید. توجه فرمائید سرفصل هر درس، محتوای آموزشی آن درس و عنوان سرفصل مطالبی که در آن درس آموزش داده می شود را پوشش می دهد که غالباً یک صفحه بیشتر نیست. در فایل پی دی اف سرفصل دروس هر دوره تحصیلی، باید عنوان درس را جستجو کنید و صفحه مرتبط را یافته و چاپ نمائید. توجه شود که هم سرفصل درس مورد تقاضا و هم سرفصل درس ارائه شده باید به پیوست کاربرگ ضمیمه شوند.
8- مرخصی تحصیلی (تا قبل از پایان زمان حذف و اضافه طبق تقویم آموزشی)
* برای دوره کارشناسی پیوسته حداکثر دو نیم سال تحصیلی و برای دوره کارشناسی ناپیوسته و کاردانی حداکثر یک نیم سال تحصیلی امکان اخذ مرخصی تحصیلی وجود دارد.
* توجه شود امکان ارسال درخواست مرخصی تحصیلی صرفاً تا پایان زمان حذف و اضافه وجود دارد و پس از آن صرفاً امکان بررسی درخواست حذف ترم وجود خواهد داشت.
9- مرخصی پزشکی و زایمان
* درخواست مرخصی پزشکی و زایمان باید به همراه پیوست مدارک معتبر مبنی بر تائید وجود وضعیت خاص جسمانی انجام پذیرد.
10- حذف تک درس (تا پایان زمان حذف تک درس طبق تقویم آموزشی)
11- حذف ترم (تا پایان زمان حذف تک درس طبق تقویم آموزشی)
12-هم نیازی دروس ( ویژه دانشجویان نیم سال آخر تحصیلی)
در صورتی که دانشجو شامل شرایط نیم سال آخر تحصیلی باشد، رعایت پیش نیازی دروس طبق برنامه آموزشی دوره تحصیلی الزامی نیست و دانشجو می تواند درخواست هم نیازی دروس را ارسال نماید. 
13- اعاده به تحصیل
* در صورت عدم مراجعه به دانشگاه در یک نیم سال تحصیلی و یا انصراف از درخواست انصراف از تحصیل باید درخواست اعاده به تحصیل ارسال شود.
 
تاریخ به روز رسانی:
1399/06/24
تعداد بازدید:
1037
Powered by DorsaPortal